Semalam, aku xberapa sihat. wkt tgahari hubby cabut blk umah bwk aku g klinik. tersentuh gak hati bla hubby beria nk bwk g klinik walhal slalu bab zafran je dia lebih laju dan beria (ker..aku yg terasa di nombor 2 kan dari anak sndiri). mujr doktor kata masalah ku kurang serius. ini gara2 zafran gak la ni masalah ni terjadi dan krn dia juga aku & hubby berusaha mengubatinya.
usai dr klinik, terserempak dgn x-opismate yg br blk lunch umah kak mimah. terus tanpa dipelawa aku ajak hubby g umah kak mimah. wah2..langkah kanan,dia buat jamuan. aku yg mmg tgh lapo,melantak le sekadar muat perut yg mmg belum diisi.hehehe sedaps.. nyum2..
slps anta aku n zafran blk umah,hubby terus bergegas ke kelasnya.klas kol 2 die ponteng, klas kol 3.30 br dia join. disebabkan ade esemen nk kene setel, jam 1pg baru hubby smpai umah. hmm..mmg begitulah gaya hidup student. esemen daily,dateline plak sntiasa mngejar. msa bsama kuage terbatas. hubby pun dh pesan dr awal2 lg,masing2 kene redha dgn pengorbanan masa kami sekeluarga. aku cuba memahami sebaik mungkin walau kdg kala ada gak mmberontak tp dlm diam je la. ye la..klu memberontak betul2 pun, bkn dia bleh buat ape coz situasi mmg terpaksa dihadapi mcm tu. paling teruk pun, dia terpaksa mengadap rajuk aku je. pernah skali zafran kurang sihat, dan aku pun kurang sihat gak. masa tu aku harap sgt perhatian dari dia, namun harapan tinggal harapan. kebizian yg melampau menyebabkan hubby ak dpt beri perhatian spt yg aku harapkan. pastu aku berdoa, klu lah pasni aku nk kene sakit or demam teruk, tunggula waktu hubby aku xbz, baru la dia bleh bg perhatian lebih kt aku gaksnya.. amin.
Mlm td, zafran meragam. hubby yg blk keletihan pun trpaksa gak layan dia. tp nampaknya zafran rindukan tpt kesukaannya yg kini sdg bermaslah dan sakit. no choice, terpaksa bagi gak pd zafran dan aku terpaksa menahan kesakitan hingga mengalir air mata semata2 mahu memenuhi hasrat zafran.
"Sabarlah yang.., penghapus dosa sakit tu", kata penawar dari suamiku...

Category: | 0 Comments

0 comments to “Cerita Semalam”

Popular Posts