Pulau, merupakan satu kawasan terpencil yg dikelilingi laut dan jauh dr daratan. Aku sgt suka pulau, sbb pemandangannya indah sgt. air laut kebiruan dan kehijauan, boleh lohat dgn jelas matahari terbit dan tenggelam, aman dari suasana hiruk pikuk kota, udaranya bersih. sukeeerrr sangat. 2kali aku pernah pergi ke pulau tak termasuk pulau langkawi.
Pulau Sibu, itulah pulau yg pernah aku pergi dan membuatkan aku jatuh cinta pandang pertama pada pulau yg penuh dgn keindahan ciptaan Tuhan.
1st g dgn budak2 kelab. Kelab Lambaian Masyarakat yg sntiasa melambai2 kpd masyarakat umumnya dan warga kelab khasnya.(nmpak bdk klm je wktu di utm terus lambai2..dh nama pun lambaian kan..ahaks). apa yg ku ingat, masa tu ramai gak yg g, merasa la aku bawak bot dr pulau ke jeti. Antara warga klm yg join selain aku rasanya ada Wak, Din, Moy, Kak Nogy, Zaidah,Soraya, Wan farhana, Atuk dan ada lagi la nama2 yg x dpt disebut d cni. Aku dan soraya dpt family angkat yg sama. Sungguh meriah waktu di pulau tu. kuage angkat pun baik2 belaka. ntah apa khabar dorg skrg gaknya. Semoga sihat selalu..:) JKM KTC pun ada gak yg join sbg pemantau masa tuh. Tp aku sndri dah lost contact dgn kuage angkat aku dulu. tak tau la kot2 ade lg warga klm yg still contact dgn dorang skrg. umpama anak angkat durhaka gaks aku nih. abis program contact2 tp pastu lost bla no contact n address ilang. cuma yg seingat aku kuage angkat aku tu nama rejab gaknya. So, warga KLM batch ni xde ke wat KM ke pulau2 di mesia nih...?
2nd time, aku g pulau sibu gaks bersama warga ethnicnet. masa tu dh stat keje laa. crita ttg bersama ethnicnet, ada dlm blog lama aku. kira mcm family day la tp disebabkan d ethnicnet tu hanya bos2 je yg dh berkuage, maka dorg je le yg bawak anak bini dorg.kami yg lain...bwk dri he lerrr.masa tu dok kt chalet. sempat la g snorkling, lawat pulau2 berhampiran dan bbq serta karaoke. best woo... ada 1 mlm, aku yg 1chalet dgn iza, opismate merangkap cronymate diganggu dgn ketukan2 d dinding. ntah sape punya kije. wat cuak kami brdua jek.esoknya, tanya pada bdk2 len, xde plak dorg kene. ini mana aci..huhuhu
3rd time..dlm anganan lg nih. dr sblm kawen aku dh stat pujuk hubby g pulau. die stuju aje tp msa dan keadaan sering tak mengizinkn. waktu kije ke lovelorn, kije sgt bz. kije10x..itu je life aku.
cuma awal 2007,bos bwk staf g langkawi.tu pun bos gak yg dh kawen, yg len blom. so, kami bwk dri je leee..bos2 yg bwk kuage. last year,2008 g pulau bali dgn lovelorn. yg ni special, 4 org staf shj terpilih trmasuk aku utk join this trip.trip ni utk para pengedar khususnya tp disebabkn para pgedar ni kesemunya brurusan melalui aku, so aku terpilih skali.hehe fully sponsor gak
then thn ni,aku nk g pulau lg. target aku nk pulau redang. last year, kunun nk g honeymoon ke sana, tup2 tak lama pas kwen, terus loya2, hujung thn plak bla loya dh hilang,musim laut brgelora gaks. skrg ni, baby pun dh kuar,plan yg trgendala nk dsambung smula. hopefully xde la pape lg halangan kali ni. dh kemaruk sgt nk bercuti ke pulau lg. xdpt g lama, 2 hari pun jd la..huhu.. boleh tak hubby??

Category: | 1 Comment

1 comments to “Pulau”

  1. pulau... pulau.. hehehe..

Popular Posts