Sejak usia sebulan, si kecil telah mmpunyai rakan kembarnya. hingga ke hari ini, dia menyangka itu adalah rakannya. setiap hari zafran pasti melawat rakan kembarnya itu. Walau sdg menangis namun tatkala ditunjukkan dpn rakan kembarnya, zafran akan ketawa dan tersenyum kpd kembarnya. Dia suka bermain dgn rakan kembarnya itu agaknya.

Pernah sekali zafran cuba utk memeluk dan mencium rakan kembarnya namun tak dapat gara2 rakan kembarnya tak dpt memenuhi keinginannya. Depangan tgn untuk minta didukung juga tak dpt dipenuhi oleh rakan kembarnya. namun zafran tak putus asa, setiap kali berjumpa rakan kembarnya, dia akan membelek wajah rakan kembarnya sambil meleparkan senyuman mesra.

Ayah si kecil kata, minda si kecil akan berfikir itu adalah rakannya yg menjadikan si kecil lebih mudah bergaul dgn org sekeliling. Setiap hari si kecil bertemu rakan kembarnya dgn harapan rakan kembarnya akan bermain dan melayan karenahnya serta berbual-bual dengannya. Suatu hari nnt, pasti si kecil akan memahami yg rakan kembarnya adalah sebuah cermin yg memaparkan wajah dan dirinya sendiri.. ^_^

Category: | 2 Comments

2 comments to “kawan kembar”

  1. anur, sekadar cadangan ye. manfaatkanlah perenggan dan ejaan. idea dan gaya dah ada.

  1. tq amani. cadangan akan dipertimbangkan dan cuba utk dilaksanakan sebaik mungkin.:)
    practice make perfect

Popular Posts