Ke mana si kecilku tika ini... Harap2 dia selamat bersama bapanya. Keluar malam2 ni, pakai topi tak dia utk elak kepalanya yg lembut terkena embun yg tajam...pakai sarung kaki tak dia utk elak sejuk sampai masuk angin. Bawak susu tak dia utk minum bila lapar...bawak sapu tgn tak utk lap mulutnya jika muntah or susu tumpah. Huhuhu..risau hati memikir anak jd mangsa bila ibu bapa perang dingin.

Selalu kuar pas isyak, ni pehal plak kuar pas maghrib. Punca aku hangin td sgt remeh. Tp bila sdg mrh, aku dah tak peduli ttg dia atau anak.
Tapi kini, aku risau ke mana si kecil dibawa pergi.. Tapi..td aku gak yg ckp dlm hati, sepetang si kecil dgn ku asyik meragam tak henti sampai aku tensen, mlm ni si ayah nk kuar, klu si kecil meragam lagi, lg tensen aku jd nya, bkn setakat tensen kpd si kecil tp kpd si ayah juga krn keluar dgn si kecil asyik meragam. So, skrg, bila si kecil dh dibawa ayahnya keluar, sepatutnya aku perlu bersuka hati krn tak perlu melayan si kecil atau si ayah. Tapi..kenapa aku tak leh suka hati..kenapa aku risau juga pd si kecil yg jarang keluar tanpa aku. Huhuhu...

Td si ayah ckp, nk jumpa client kt putrajaya pastu kajang, pastu amik stok kt bdr mahkota cheras, pastu nk gi downtown cheras plak.. Takkan dia nk bwk si kecil ke semua tpt2 tu.. huhuhu...

Tak sampai sejam, pintu rumah dibuka..
"Tolong jaga zafran.Menangis je dlm keta, tak sempat nk jmpa org, pusing balik anta dia balik umah dulu".
Hahaha..gelakku dlm hati. Syukur anakku selamat. Sejuk 1 badan dgn suhu ekon dlm keta. Kuar umah tanpa topi dan sarung kaki. Huhu..kesian anakku. Gelak sakan si kecil bila nampak aku.Dipeluk aku umpama taknak lepas. Syukur... Si ayah keluar semula slps si kecil di pangkuanku. Kini, si kecil sdg lena di dalam buai..:)

Category: | 2 Comments

2 comments to “Bila Mak Bapak Perang, Anak Jd Mangsa”

  1. Banyak-banyak sabar ye Anur. Biasalah sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri. Buang yang keruh ambil yang jernih ye.

  1. Terima kasih ummu amani. InsyaAllah akan cuba tingkatkan kesabaran slps ini. Sekejap je..dh ok dah ni.. ^_^

Popular Posts