seharian ni masa aku byk dihabiskan bersama si kecil (mmg ari2 dgn si kecil pun,,:) ). Betapa hati dan jiwa yg runsing pun boleh tenteram melihat si kecil yg asik gelak ketawa dan bercakap 'aaaa... ahh.. a..aaa' bahasa yg dia sndiri faham. sejak pg moodnya happy, asik ajak berborak je. pantang mataku beralih ke arah lain, dia akan merenungku tajam sambil bercakap 'aaa..aaa' meminta perhatian. Zafran akan genap berusia 3bln pada hari jumaat ni bersamaan 15mei09. sudah semakin dewasa dan saban hari aku akan memerhatikannya. cpt sungguh masa berlalu. bayi yg dulunya sebesar tapak tgn kini sudah melebihi 5kg.
hari ini, pas solah subuh, aku terlena di sejadah. sedar2je terdengar tangisan. kuraba2 di sekelilingku..x jumpa di mana gerangan empunya tangisan. upenya aku masih d blik solat, hubby pun terlena kt sjadah gaks. ni gara2 tdo lewat mlm td. aku tdo 2lebih dok nyiapkan kje dan hubby plak kol 3 lebih br smpai umah dr wat esemen kt umah member groupnya. Semasa susukan zafran, aku terlena lg.hanya tersedar skejap waktu hubby nk ke kelas then terlena blk. sedar2 je zafran dah bgn n mengekek2 di sebelah..tgk aku tdo xbgn2 gaknya.
sepanjang siang, zafran tak habis2 bergumbira.. senang hati aku menghadapinya...
sampai hubby blk pun dia hepi lg...
tp menjelang malam...zafran tak tdo2 spt kebiasaannya...
lenkali aku citer apa yg brlaku. jeritannya menggegarkan jiran tetangga atas bawah kanan kiri...huhuhu

Category: | 0 Comments

0 comments to “aku n zafran”

Popular Posts