Dr lewat mlm td hingga ke mlm ini... dia masih membisu.
Tiada riak mahupun kata2 yg ingin diluah..
Terlalu bz kah hingga dia terlupa hari ini..

Sampai hati...
Sampai hati dia...
Teganya dia...
Ini kali pertama dia lupa sejak perkenalan ini...
Pertama kali ingin ku dengar sejak dia menjadi insan sehidup sematiku...

Apa yg kurasa..?
apa yg perlu ku luah..

Segala perbualan dengannya ku sambut baik..
di depannya aku masih boleh tersenyum dan berbual ceria..
aku masih boleh menyembunyikan apa yg tersirat di sudut hati..
namun di belakangnya...
aku sedih dan merintih..
mengalir air mata darah sekalipun tiada gunanya..
kerana dia memang tidak ingat ttg hari ini..

bagaimana aku boleh hadapi keadaan ini
setiap apa yg brlaku dlm hidup kami...
setiap apa kesedihan yg ku alami...
secara kebetulan atau sememangnya takdir..
setiap air mata yg menitis bukan di hadapannya

hanya sekali dua bila aku xdpt thn perasaan,
dia tahu aku merajuk dan marah
namun air mata masih pandai menyembunyikan diri
tidak menitis di hadapannya..

sabarlah hati
tabahlah diri...
..........................................................................................................

Category: | 0 Comments

0 comments to “terlupakah dia...”

Popular Posts