Skrg ni, sdg rancak team Alumnai Lambaian merancang xtvt dan kehadiran para alumni ke mini gath + agm. aku dpt msg lg dr kak syila mlm td bertanyakan seandainya tarikh gath pd 6&7 jun ditunda ke 13&14jun, adakah aku dpt menghadirkan diri sama? terus shj aku brtanyakan soalan tersebut pd hubby, fully sponsor by me (nk amik ati,kang soh dia byr...lgsung dia xnak). Jawapannya... tunggu esok, nk kompem dgn maktab samada dia dpt cuti 2minggu cam cuti sek or 3 minggu (plus dgn cuti sem). dlm hati, ade 2 choice utk kuberi padanya... 1.bwk g pulau redang 2.join gath...

Dan sekembalinya dr kelas hari ini, kuajukan beberapa soalan berkenaan..
1.berapakah tempoh percutian yg diberikan kpdnya..?
jawapan: 3 minggu
2.wau,lamanya.. tak dpt la gi gath lambaian ala ye?
jawapan : tak dpt la.. takkan nk blk sini dlm prtengahan cuti then blk tganu smula
3. hmm...kt tganu lama2..abg nk bwk ala g mana?
jawapan : ala nk g mana..mana tpt kt tganu ala tak g lg?byk lg kan tpt ala lom g lg
dengan muka x berharap aku mnjawab soalannya (mls nk brharap, bmbang xdpt coz sblm ni penah kata nk g tp pastu tak nak plak...sakit ati nnt klu kecewa lg)

jaw aku : nk g pulau redang
hubby : zafran camne?
aku : bwk je laa... kita bkn naik tongkang, kita naik mcm feri kan
hubby : zafran tu kecik lg..tpt tu pulau plak tu. bmbang jd pape nnt..asik menangis je..susah gak nnt
aku : tentu ada cara.. ke..nak tinggalkan dgn mak?
hubby : cuti sekolah, mahal la..silap2 dah penuh book
aku : kita g minggu ke 3 abg cuti la.. bkn cuti sek
hubby : a'ah la.. g time weekdays.
aku : betul ke? kang janji tinggal janji je...
hubby : betul..boleh...
aku : yey..sukenya.. :)

skrg ni, pas baca blog alumnilambaian, terasa sedih plak tak dpt join. jelesnya tgk mereka2 yg dpt join. tp apakan daya, takkan nk lawan ckp suami. klu blk kg aku takpelaa.. leh excuse jap...lagipun BP dgn PD xle jauh sgt. tp ni blk tganu.. PD ke KT jauh tuu... alahai...terlepas le nmpaknya. Tak sampai ati nk msg kak syila nk inform brita ni...huhuhu...

Category: | 1 Comment

1 comments to “Pantai,pulau,kampung & sewaktu dengannya”

  1. I believe one and all must glance at it.
    magnolia

Popular Posts