Seringkas dan sepadat mungkin aku cuba isikan dalam entry kali ini. Imbasan sekitar Jamuan Hari Raya KLM 09 dengan tema "NEVER BREAK THIS BOND".

1st of all, syabas aku ucapkan kepada barisan MT yang melaksanakan program ini yang khabarnya kesemua mereka adalah anggota2 baru KLM yang baru tahun 1. Tahniah kerana berjaya melaksanakannya sebaik mungkin.

Aku dan keluargaku bertolak dari Kajang dalam kol 1.15 tengahari selepas lunch di Majlis Hari Raya, Lovelure yang merupakan tempat aku bertugas suatu tika dulu. Singgah di Ayer Keroh, menjemput Afiq di tol dan meneruskan perjalanan ke JB. Sampai di JB dalam 5.30ptg. Singgah di Tmn U, mengisi perut dan berjumpa pelanggan di JB. Masuk ke rumah tamu kira2 jam 7.00 mlm. Terima kasih kepada Kak Syila kerana membantu menguruskan penginapan. Not bad juga rumah tamu ni. Kelengkapan cukup dan selesa untuk penginapan dengan harga yang berpatutan.

Setelah berehat seketika dan bersiap, bertolak ke Dewan Alumni anggaran jam 9.00 mlm. Bimbang gak dengan kelewatan dan malu kepada VIP jika mereka sampai lebih awal. Setelah pendaftaran dan penerimaan cenderamata istimewa, kami masuk ke dewan dan memilih lokasi pilihan. Masih ada yang belum tiba. Duduk di meja kosong paling hampir dengan pintu. Majlis telah pun bermula. Tidak lama kemudian sampailah alumni2 lain yang turut lewat dan mengisi kekosongan kerusi di meja kami. Huh, ingatkan kami je yang lewat, rupanya mereka juga lewat. Siapa mereka? Biarlah penghuni2 meja Conflakes Madu yang mengaku sendiri.

Antara pengisiannya adalah Makan2 semestinya, ucapan salam, imbasan memori kenangan program2 yang telah dilaksanakan, cabutan bertuah, persembahan dari para AJK kelab dan lain2. Menu juga istimewa dengan gado2, mee kari, colek buah, kuih muih, soto dan air ape ntah namanya. Aku sempat menjamah gado2 serta colek buah yang jarang diperolehi dari menu hari raya. Menu lain, dah pernah ada, so just cuit2 dari pinggan orang lain je lah. Walaupun lapar, tapi melihat kemeriahan majlis serta bertukar2 khabar dengan para alumni lain yang sudah jarang berjumpa, menyebabkan makan bukan lagi perkara utama aku dalam majlis kali ini. Perbualan dan bertukar2 khabar lebih menarik minat aku. Dari batch Adam+Easy+Sport, Madzlan+Syila+Ayu, Aku+Kak Eiz+Azwar,Pilo+Yerk+Macha+Ikin, Afiq+Afzan, dll. Selepas batch afiq & Afzan, aku dah tak kenal siapa mereka.

Inilah doorgift yang kami terima di meja pendaftaran dan mug itu adalah hadiah cabutan bertuah untuk nombor 84 kepunyaanku...

Hubby dan Zafran terlena lebih awal sebelum majlis habis. Mereka berdua keletihan sepanjang hari ini. Aku tidak langsung rasa mengantuk, mungkin kerana terlalu excited bersama mereka semua menyebabkan enzim mengantuk langsung takut nak melekat. Acara cabutan bertuah menjadikan aku antara yang bertuah pada malam itu. Seperti disangka, kaedah water trigger aku menjadi dan nombor aku dipilih lalu sebuah mug comel menjadi milikku. Nombor hubby tidak terpilih, mungkin nak empunya diri sendiri yang membuat kaedah itu namun hubby busy berlegar2 di ruangan lobby untuk menidurkan si kecil. At the end, bukan si kecil sahaja yang tidur, hubby pun turut terlena di atas kerusi. Ish..saboo jelah. Last2, mereka berdua tidur di kereta sementara menanti aku yang tak sedar diri malam dah nak menjelang dinihari namun aku masih berjoli. huhuhu.. Oppss, bukan berjoli tapi berjumpa teman2 lama yang telah sekian lama tidak berjumpa :)
Zafran terlena dibahu hubby. Hubby menggalas tugas sebagai penjaga Zafran sepanjang majlis berlangsung. Hehhe.. mekaceh sayang

Acara terakhir adalah bergambar. Sesi bergambar ini dimonopoli oleh warga alumni yang tak sedar diri bergambar bagai nak rak di pentas mengabaikan hati para junior yang menanti giliran untuk turut bergambar sama. Memang macam tu lah bebudak alumni ni gamaknya, part bergambar tak hingat yang lain. Tapi, tidak boleh salahkan mereka kerana junior KLM yang lambat sangat nak naik ke pentas. Masa berjalan pantas tau. Siapa lambat, ketinggalan. Peluang yang ada jangan dilepaskan. Nah, hambik kau, giler kuase betul bebudak alumni nih. Agak2nya junior KLM ni terkena culture shoke melihat aksi dan lagak para senior mereka. Takut mereka
nak dekat gaknya kerana perangai alumni mengalahkan para junior tahun 1. Perasan muda, muakakakaa... inilah sifat terserlah mereka bila berjumpa geng sekepala. Rugi keluarga Amani tak dapat join sama sesi bergambar kerana Amani berdua telah mengantuk. Kepada para junior KLM @ Lambaian, cuba2lah sesuaikan diri dengan kami warga alumni. Erat dan akrab terserlah walau berjauhan. Tatkala bersua, pelbagai keletah dan ragam namun tetap menghiburkan... Cayalah lambaian. Program ape2 pun tetap BEST!!!

Inilah antara wajah2 alumni Lambaian yang berposing bagai pentas itu mereka yang punya hinggakan adik-adik junior takde yang berani mendekati...

Category: | 8 Comments

8 comments to “Imbasan Jamuan Hari Raya KLM 2009”

  1. mana carita geli gelak nih..ahahaha

  1. next entry la pulak ttg geli gelak. nk cari sumber gambar utk geli gelak pulak

  1. never break this bond...(^_^)

  1. ikien... yes.. sangat sesuai tema dgn keadaan semasa. Keep in touch ok

  1. Tak guna kaedah ilmu hitam pon dapat jugak hadiah cabutan bertuah apa. Hahah.

  1. haha..saya silap lak..
    mee kari saya katakan mee bandung..
    huhu~

    update ye yg geli gelak nyer..

  1. amani, saya pun takde ilmu hitam. ilmu putih2 belaka..hahaha...

    Afzan, akak pun tak sure mee kari or mee bandung. Belasah je laa..hahaha

  1. For my part one and all must browse on this.
    cpa review course | mercedes benz fashion week | glucosamine for dogs

Popular Posts